חיטוי צנרת מים לטופס 4

המים מהווים כ-70% מגופנו. כל המערכות שלנו מסתמכות על המים כדי לתפקד בצורה תקינה ואנחנו צריכים לדאוג לכך שהמים שאנחנו שותים ושבהם אנו מתקלחים, יהיו תקינים ובריאים. עבודות חיטוי צנרת יכולות להתבצע בשלבים שונים ואחד מהם הוא לקראת קבלת טופס 4.

במהלך הבניה, של הבית הפרטי או של הבניין, נעשות שלל עבודות ואנשי המקצוע משתמשים בשלל חומרים. חלק מאותם חומרים עלולים לחדור אל מערכת האינסטלציה. אם הם יישארו שם, האיכות של המים תהיה נמוכה. כדי למנוע זאת, יש לבצע חיטוי של הצנרת.

מבנים בהם יש לבצע חיטוי צנרת מים לטופס 4

חיטוי צנרת מים לטופס 4 הוא טופס אשר מסמל את סיום הבניה באופן תקין. ועדת הבניה ברשות המקומית היא זו שמספקת את הטופס והיא תעשה זאת לאחר שתראה כי המבנה עומד בסטנדרטים הנדרשים. כדי לקבל את הטופס יהיה עלינו להגיש מסמכים שונים, לבצע בדיקות וגם חיטוי בצנרת.

מבחינת המבנים שדורשים את עבודת החיטוי, על פי משרד הבריאות יש לבצע את החיטוי לפני האכלוס. הדרישה יכולה להגיע במבנים ציבוריים, מבנים המיועדים לאכלוס עסקים וגם בבניינים למגורים. כמו כן, יתכן ותעלה דרישה לבצע את החיטוי גם לאחר עבודות שיפוצים ובמאגרי מים.

חיטוי צנרת המים – שלב אחר שלב

חיטוי הצנרת בא לטפל בשלל מזיקים, בהם מזיקים ביולוגיים וכימיים. לאורך הבניה יכולים להצטבר בתוך הצינורות חומרים שעלולים להיות מצע להתפתחות בקטריות או להישטף במים לאורך זמן ולפגום במי השתייה והרחצה. את החיטוי נבצע במספר שלבים:

שלב ראשון – דגימת מים

בתחילה יש לקחת מים ולבדוק אותם במעבדה. הבדיקה מאפשרת לחברה שתבצע את החיטוי לדעת אילו מזיקים נמצאים במים ועל מה יש לשים דגש. יש לבצע את הבדיקה לפני כל חיטוי, בין אם הוא מבוצע לצורך הוצאת טופס 4 ובין אם לאחר שיפוץ, יש לפנות לחברה המתמחה בתחום כמו חברת ימית חיטוי צנרת המתמחה בחיטוי מים.

שלב שני – חיטוי

החיטוי יתבצע באמצעות מכשירים ייעודיים ובאמצעות חומרים אשר מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. באפשרותנו לברר מראש מול החברה באילו חומרים היא משתמשת ולוודא כי כל החומרים אכן קיבלו את האישור הנדרש. החומרים יוחדרו לצנרת כדי לחטא את המים.

שלב שלישי – ניקוי

החיטוי בפני עצמו הוא פעולה חשובה אך אין להשאיר את החומרים בפנים. לאחר החדרת החומרים יש לנקות את הצנרת ולשטוף אותה בעוצמה. בסיום שלב זה יש לקחת דגימה נוספת של המים ולהעבירה למעבדה כדי לקבוע שהמפגעים השונים אכן טופלו.

שלב רביעי – קבלת טופס 4

לאחר שיש בידינו אישור מהמעבדה לכך שהמים תקינים אנחנו יכולים לגשת לוועדה המקומית ולבקש לקבל טופס 4 (וזאת בתנאי שעמדנו בכל הדרישות הנוספות של הוועדה). מרגע זה ואילך עלינו לשמור על איכות המים ונוכל לבצע בדיקות תקופתיות, חיטוי לאחר שיפוץ ולדאוג לשמר את המצב הנוכחי.

כתיבת תגובה