האם התקנת מסנן מים מספיק או שצריך תמי 4?

כאשר מדובר על התקנת מסנן מים או תמי 4, בעצם מדובר על הבריאות שלנו בראש ובראשונה. לכן, ההמלצה הכי נכונה היא להתחיל את השיח הזה עם הנושא של תקני המכון הישראלי לתקני בטיחות ובריאות. המשיכו לקרוא, ותבינו כיצד לבחור מערכת סינון מים לשתייה בבית. 

בכל הנוגע לתקנים של פילטרים, מערכות ומסנני מים למיניהם, מכון התקנים הישראלי קבע את תקן 1505. ע"פ קריטריון זה, חובה ע"פ החוק לייבא, כמו גם לייצר ו\או לשווק אך ורק מערכות אשר עולות בקנה אחד עם התקן הנ"ל. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את נושא הדירוג של איכות המתקן, שכן מסננים ומערכות אלו מדורגות לפי 1 – 5 כוכבים. כך זה עובד:

  • ברי מים: ברי מים בדרך כלל מדורגים ב-4 – 5 כוכבים.
  • פילטר מים: מסנני מים בדרך כלל בעלי 1 – 2 כוכבים.

מהם כוכבים לדירוג מערכות סינון מים?

כאמור, לפני שמזמינים שירותי התקנת תמי 4 או מערכת סינון מים מכל סוג אחר, חשוב לבדוק את הדירוג של המתקן. בתוך כך, איכות ודירוג מערכות מים מתבססת על אותה שיטת כוכבים, שהיא כשלעצמה נשענת על עוגן תקני ה-NSF. לידיעתכם, ה-NSF היא קבוצת התקנים האמריקאיים המחמירה ביותר בעולם.  

תקני ה-NSF מביאים בחשבון את הפרמטרים הבאים, על מנת שיהיה ניתן להגדיר את איכות המים המתקבלים לאחר מעבר בתוך מערכת הסינון:

  • בדיקת נראות של מים, בדיקת עכירות, טעם וכן ריח של מי שתייה.
  • תפקוד הידראולי של מערכת הסינון. 
  • הפרשת מתכות כבדות במהלך תהליך סינון המים. 
  • הפרשת חומרים רעילים במהלך סינון מי השתייה. 
  • השפעת הפילטר או מערכת המים וחלקיה השונים על איכות מי השתייה.
  • בדיקת הבטיחות החשמלית של מערכת הסינון.

אז, מה עדיף, התקנת תמי 4 או פילטר?

אם עדיין לא הצלחתם להחליט בין שירותי התקנת תמי 4 לבין התקנת פילטר מים, אז חשוב לדעת שאיכות המים שאנחנו שותים משליכה ישירות על הבריאות הכללית של בני המשפחה. בסופו של דבר, חשוב לשתות מים איכותיים וכאלו שעברו סינון הולם, מכיוון שמי השתייה עושים דרך מאוד ארוכה עד שהם מגיעים לברז הביתי שלנו. 

מי השתייה עוברים בין צינורות ותשתיות המים, כאשר צינורות אלו יכולים להיות לפעמים בלויים, סדוקים ואף עשויים להפריש חומרים שונים לתוך מערכת מי השתייה שלנו. לכן כל כך חשוב לבחור שירותי התקנת תמי 4 או פילטר מים, העיקר לבחור במשהו. מה שבטוח, למרות שמי השתייה בישראל נחשבים יחסית איכותיים, בכל מקרה עדיף לסננם. אם אינכם בטוחים במה לבחור, עדיף להתחיל עם השוואת מחירים עבור שירותי התקנת תמי 4 ולקבל לפחות 3 הצעות מחיר. כך תבינו יותר טוב מה הכי משתלם לתקציב שלכם.

מידע מקצועי נוסף

מערכת סינון מים ביתית

כיום ניתן לראות כי רכישה של מערכת סינון מים ביתית ללא ספק תהיה האופציה המשתלמת ביותר שתוכלו לקחת בחשבון. הרי מתקן מים ביתי יוכל להימצא

קרא עוד

מטהר מים מומלץ

אם תסתכלו על העניין בפשטות אזי תוכלו לראות כי יתאפשר לכם למצוא היום מטהר מים מומלץ אשר יעמוד על הציפיות שלכם ובצורה המלאה ביותר שישנה.

קרא עוד

מטהר מים תת כיורי

תהיו מעוניינים לשלב בביתכם מטהר מים תת כיורי וזאת מכיוון שאתם מבינים את כל היתרונות אשר יהיו כרוכים בדבר? דעו לכם כי יהיה מדובר על

קרא עוד

מטהר מים

כל אחד מכם שיבחר לבחון את האופציה לרכוש מטהר מים יוכל להיות בטוח כי יהיה מדובר באפשרות פשוט מושלמת עבורו. הרי כך יתאפשר לכם סוף

קרא עוד

ברז מטהר מים

כיום ישנה האופציה לרכוש ברז מטהר מים אשר יוכל להטיב עם איכות החיים של כל אחד ואחת מכם ובצורה יוצאת דופן. אם תבחרו באופציה של

קרא עוד