האם מרכך מים שומר על הברז לזמן רב יותר?

כאשר מזמינים שירות של החלפת ברזים, זה בדרך כלל בגלל 2 סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה היא עקב רצון לשדרג לברזים מעוצבים וחדשים. הסיבה השנייה היא אבנית וקורוזיה. כיצד נמנעים מהצטברות אבנית במי השתייה שלנו וקורוזיה במתקני המים בבית? בואו נדבר על מרכך מים – קראו כאן. 

רגע לפני הזמנת שירות החלפת ברזים, חשוב בעצם להבין מה הופך את המים לקשים, ולמה בכלל צריך מרכך מים? אם כבר, מהם מרככי מים ביתיים? נתחיל מהעובדה שהמים בישראל נחשבים איכותיים למדי. אבל, וזה אבל קריטי, בחלק מהאזורים בישראל יש מים רכים ומים קשים יותר. כדי לעשות סדר, נציין כי מים קשים הם מים שמכילים סידן ומגנזיום. התופעות של סידן ומגנזיום הן הבאות לפניכם:

  1. התגבשות: מינרלים כמו מגנזיום וסידן נוטים בד"כ מתגבשים ומתרכזים בתוך גופי חימום, בצנרת ואפילו על גבי קירות חללים לחים כמו המקלחת.
  2. נזקים: מי השתייה עשויים להזדהם כתוצאה מהצטברות אבנית, כשם שמים קשים גם מובילים לפגיעה אפשרית ברכות ובבריאות הכללית של שיער הראש.

אז כיצד מייצרים בבית מים רכים?

אם אתם מעוניינים לרכך את המים בביתכם וכתוצאה מכך להנות ממים נטולי אבנית בבית, אתם מוזמנים להכיר שירות החלפת ברזים אשר כולל גם התקנת מרכך מים בבית. תפקידם של מרככי מים הוא לנטרל כמעט לגמרי את המגנזיום והסידן אשר קיימים במי השתייה והרחצה בבית.

בכל הנוגע להתקנת מרכך מים בבית, יש לכם 2 אופציות עיקריות:

  1. שרף: מרככי מים המבוססים על שיטה של שרף, למעשה מבצעים תהליך שבו המים זורמים למרכך המים ומתנקזים לחלק במרכך אשר כולל בתוכו שרף. בתהליך זה, מוחלפים יונים וכך הסידן והמגנזיום נפלטים מהמערכת בצורה של מים רכים. במקביל לתהליך זה, מרכך המים סופח וסופג אליו יונים של מגנזיום וסידן. כאשר המרכך פועל באופן הזה, בעצם אותם יונים של מגנזיום וסידן נספגים במרכך ובשרף. כאשר זה קורה, השרף משחרר למים מינרלים רכים שאינם מתגבשים.
  2. חימום: בשיטה זו, מרכך המים מחמם את המים עד טמפרטורה של 56 – 57 מעלות, מה שגורם לסידן ולמגנזיום לשקוע. יש לציין, מרכך מים הפועל על שיטה של חימום יצריך חיבור תמידי לחשמל.

לסיכום, האם באמת מרכך מים שומר על הברזים בבית?

לא רק שמרככי מים שומרים על הברזים בבית, אלא שמרככים אלו מאפשרים לשפר את איכות מי השתייה שלנו. לדוגמה, אם יש לכם קומקום מלא באבנית באופן תמידי, הגיע הזמן שתבינו כי האבנית הזאת יכולה לפגוע בבריאותכם ולגרום לכל מיני מחלות שונות.

באופן כללי, מרככי מים יכולים לגרום לנפלאות ולשיפור איכות המים בבית. לכן, התשובה היא כן – מרכך מים שומר על הברזים בבית לאורך זמן. ככל שתצטבר פחות אבנית בברזים שלכם בבית בזכות מרכך המים, ככה תצטרכו להחליף ברזים פחות במשך הזמן.

מידע מקצועי נוסף

מערכת סינון מים ביתית

כיום ניתן לראות כי רכישה של מערכת סינון מים ביתית ללא ספק תהיה האופציה המשתלמת ביותר שתוכלו לקחת בחשבון. הרי מתקן מים ביתי יוכל להימצא

קרא עוד

מטהר מים מומלץ

אם תסתכלו על העניין בפשטות אזי תוכלו לראות כי יתאפשר לכם למצוא היום מטהר מים מומלץ אשר יעמוד על הציפיות שלכם ובצורה המלאה ביותר שישנה.

קרא עוד

מטהר מים תת כיורי

תהיו מעוניינים לשלב בביתכם מטהר מים תת כיורי וזאת מכיוון שאתם מבינים את כל היתרונות אשר יהיו כרוכים בדבר? דעו לכם כי יהיה מדובר על

קרא עוד

מטהר מים

כל אחד מכם שיבחר לבחון את האופציה לרכוש מטהר מים יוכל להיות בטוח כי יהיה מדובר באפשרות פשוט מושלמת עבורו. הרי כך יתאפשר לכם סוף

קרא עוד

ברז מטהר מים

כיום ישנה האופציה לרכוש ברז מטהר מים אשר יוכל להטיב עם איכות החיים של כל אחד ואחת מכם ובצורה יוצאת דופן. אם תבחרו באופציה של

קרא עוד